Trendonderzoek

Samen op toekomstverkenning

Wat voor maatschappelijke trends spelen een rol in het creëren van kansengelijkheid? Wat is de toekomstdroom van onze organisatie? Welke mogelijke toekomstscenario’s zijn er voor de huisartsenzorg? Door middel van trendonderzoek en toekomstverkenning helpt We are Social Rebels jouw organisatie bij het ontdekken van jullie toekomstvisie. Én wat de eerste stap is om daar te komen.  

Trendonderzoek is een middel om mogelijke toekomst(en) te verkennen. Door te kijken naar wat er momenteel speelt in de samenleving, schetsen we richtingen voor de toekomst. Door verschillende bronnen – zoals filosofie, geschiedenis en design – met elkaar te combineren, signaleren we de verschuivingen in behoeftes en mentaliteit in onze maatschappij. Trendonderzoek dient als inspiratie voor nieuwe ontwerpen voor onze maatschappij, niet vanuit de huidige problemen, maar vanuit de mogelijke toekomst en de kansen die dat biedt.  

Trendonderzoek is geen magische glazen bol waarmee we de toekomst kunnen voorspellen. Het is een hulpmiddel om de tijdsgeest van nu te duiden om vervolgens te verkennen wat dit voor de wereld van morgen kan betekenen.

 

Trendonderzoek helpt ons om een toekomstdroom te schetsen en te investeren in datgene wat we moeten doen om deze toekomst te creëren!  

 

In een trendsessie helpt We are Social Rebels jouw organisatie bij het ontdekken van jullie toekomstvisie. In een interactieve sessie verkennen we samen wat jullie kijk is op de toekomst. Tijdens de sessie bieden wij nieuwe inspiratie, toekomstige ontwikkelingen en spraakmakende ideeën om vervolgens over in gesprek te gaan. We prikkelen de verbeeldingskracht en nemen jullie mee naar de wereld van morgen! Ga mee op reis en ondervind de mogelijkheden van trendonderzoek, speculatief design en scenarioplanning om de toekomst te verkennen.  

 

Wil jij samen met jouw team de toekomst verkennen en/of geïnspireerd worden over de tijdsgeest? Neem contact op met Eva over de mogelijkheden.

 

Klanten: ABN Amro, ASML Foundation, MCC-Omnes, Kansen voor Kinderen